Mind Games – WS15/16

The development process / der Entwicklungsprozess:
http://creativegaming.tumblr.com/tagged/ws1516mindgames

Once, telekinesis and dream recording were considered merely fiction. Today, they are becoming reality thanks to the technological advancements in the field of neuroscience.
Real-time mapping of brain activity, allows recreation of the visual content of our thoughts, memories or even dreams. Channeling of impulses produced by so-called “mirror neurons”, makes possible to move and control objects (for example, a robotic exoskeleton) by power of thought.
The innovations of neuroscience made their way to the market of consumer electronics in form of affordable EEG headsets, capable of detecting a wide range of brain frequencies, open to various uses. One such use is in mind controlled video games.
The goal of the interdisciplinary workshop Mind Games is to harness the creative potential offered by EEG headset technology in development of innovative interactive concepts. Students acquire the knowledge for conception and development of personal gaming projects. At the end of the workshop, prototypes could be elaborated.

Einst war die Telekinese und Traum-Aufzeichnung nur Fiktion. Heute sind sie Realität dank der technologischen Fortschritte auf dem Gebiet der Neurowissenschaften und deren Kommerzialisierung. Die Innovationen erhält Einzug ins Wohnzimmer in Form von erschwinglichen EEG-Headsets.
Echtzeit-Visualisierung der Hirnaktivität, ermöglicht visuelle Reproduktion unserer Gedanken, Erinnerungen oder Träume. Nur durch Kraft der Gedanken und dessen Filterung (mirror neurons), können Objekte im Raum gesteuert und bewegt werden.
Ziel des interdisziplinären Workshop Mind Games ist es, das kreative Potenzial auszunutzen und ein eigenes Interaktives Konzept zu entwickeln.

Lecturer / Dozent: Vladimir Isailovic